Adverteren op LinkedIn? Een héél goed idee. LinkedIn is een topkanaal voor de zakelijke markt. Sterker nog, het kanaal is verantwoordelijk voor meer dan 50% van het sociale verkeer op B2B websites en blogs. Dus, waar wacht je nog op? Vanaf € 10,- euro per dag zet jij een knallende advertentie online en sleep je die felbegeerde lead in de wacht. Benieuwd hoe het werkt? We nemen je mee.
Is handig om uitgebreid te targetten op bijvoorbeeld functie of branche
Focust op een specifieke markt, daaruit komen sterke leads
Brengt jou in contact met een grote groep professionals (5 miljoen in NL)
Is ideaal voor zowel de B2B markt als personeelswerving
Targeting binnen LinkedIn Ads
LinkedIn biedt interessante mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Je target zéér specifiek op zakelijke criteria als branche, functie, aantal jaren ervaring, bedrijfsgrootte, regio of bedrijfsnaam. Het is zelfs mogelijk een combinatie te maken als ‘directeuren’ in ‘Noord-Brabant’ werkzaam in ‘industrie X’. Liever een eigen klantlijst uploaden? Ook dat is mogelijk. Wat dacht je van een lijst organisaties die klant is bij de concurrent? Zet een goede advertentie online en eens kijken wie de overstap gaat maken.
De kosten van LinkedIn adverteren
Adverteren via LinkedIn is een stukje duurder dan op andere kanalen als Facebook en Pinterest. Een advertentie zet je op vanaf € 10,- per dag. Toch liggen de kosten in verhouding. Op LinkedIn richt je je namelijk op B2B leads. Een klant uit LinkedIn heeft dus vaak een hogere klantwaarde dan een B2C klant die bijvoorbeeld uit Facebook komt.
Leads binnenhalen via sterke advertenties
Een mooie functionaliteit van LinkedIn is de manier van leadgeneratie. Binnen het kanaal is al data van jouw doelgroep aanwezig. Zoals naam, bedrijfsnaam en e-mailadres. Stel dat jij een advertentie maakt met daarin de mogelijkheid om een aanvraag te doen, is dit al binnen twee klikken mogelijk. De gewenste gegevens van je doelgroep zijn namelijk al ingevuld! Het resultaat? Een lage drempel om gegevens achter te lagen en daadwerkelijk die aanvraag te doen.
De weg naar succesvol adverteren via LinkedIn
Er leiden meerdere wegen naar Rome. Dat geldt ook voor adverteren via LinkedIn. Gelukkig hebben wij een complete GPS in ons hoofd. En weten wij welke afslag je het beste kunt nemen.
1. Strategie
Een goed begin is het halve werk. Daarom beginnen we met het bepalen van de strategie. Hierbij komen zaken kijken als je doelen, de doelgroep, het budget, concurrentie en een inschatting van de resultaten die je kan behalen.
2. Inrichten
Vervolgens zetten we je LinkedIn account op en richten we ‘m volledig in. Dat houdt in dat we een advertentieaccount aanmaken, de betaalgegevens koppelen, een pixel op je website installeren en de meetbaarheid instellen.
3. Campagne
De hoogste tijd om te gaan schitteren! Met sterke campagnes, welteverstaan. We zetten advertenties voor je op inclusief teksten en visuals of video. Jij controleert ze even en daarna gaan ze live. Laat die conversies maar komen.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
4. Optimaliseren
We blijven campagnes verbeteren. Dat doen we door het checken de benchmarks, A/B tests en een hoge conversie versus lage CPC. Daarnaast komen we keer op keer met toffe ideeën op basis van trends, data en best practices.
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van LinkedIn adverteren. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doestellingen en jagen samen jouw dromen na.