First things first. We maken – als je die nog niet hebt – accounts voor je aan op Google Tag Manager (GTM), Google Search Console (GSC) en Google Analytics (GA). Uiteraard maken we binnen GTM de juiste containers en tags aan.
Digital analytics
Meetbare resultaten
Je hebt een fantastische website en klappers van campagnes. Maar wat levert het op? Goede vraag! Daarvoor hebben we digital analytics. Oftewel Google Tag Manager en Google Analytics (4). Via deze tools zie jij precies hoe succesvol de acties zijn die je doet. Handig om winstgevende optimalisaties te maken. Werk je met ons samen? Dan stellen wij de meetbaarheid voor je in. Van A tot Z.
-
Analyseer je het gedrag van je klanten en prospects
-
Ontdek je hoe je jouw online succes verbetert
-
Herken je nieuwe kansen en uitdagingen
-
Haal je meer leads, conversies én klanten binnen

Even over digital analytics
Er zijn ontzettend veel analytische programma’s die jou voorzien van data. Ze vertellen je hoe je website presteert of welke campagnes goed lopen (of niet). Belangrijk is om een selectie te maken van wat jij precies wilt weten en bereiken. Op basis daarvan kies je de juiste programma’s. Voor onze klanten zetten we – in de meeste gevallen – Google Tag Manager, Google Search Console en Google Analytics (4) in.

Google Tag Manager
Google Tag Manager is een (gratis) tool waarmee je gebeurtenissen binnen je website trackt. Deze gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld klikken en weergaven. Aan elke gebeurtenis wordt een tag gehangen, dit is een soort ‘naamkaartje’. Al deze tags komen terecht in een digitale bak: de datalayer. Vanuit die bak vertalen we data naar relevante inzichten. En da’s enorm waardevol! Ook verzamel je in Google Tag Manager al je tracking codes op één locatie. Tracking tools zoals Google Analytics beheer je met deze tool dus eenvoudig binnen één beheersysteem. Over efficiënt gesproken.

Universal Analytics
Google Analytics is een tool waarmee je statistieken verzamelt over je resultaten en de bezoekers op je website. Je vind er uitgebreide gegevens terug over je doelgroep, acquisitie, gedrag én conversies. Om dit te meten, moet er een trackingcode vanuit Google Analytics in Google Tag Manager geplaatst worden. Klinkt moeilijk, is het niet. Voor onze Digital Analytics specialisten dan 😉. Deze code houdt de activiteiten van je bezoekers bij en zorgt ervoor dat je kunt zien wat een bezoeker doet op je website. En da’s niet alles. Door een cookie te plaatsen weet Google Analytics óók of bezoekers nieuw of terugkerend zijn. Maar met die cookies is iets aan de hand…

Google Analytics 4
De marketingwereld heeft een ingrijpende verandering voor ons in petto. We worden gelanceerd naar de cookieless era. 80% van de cookies zijn in 2023 niet meer beschikbaar. Een toekomst zonder cookies… Hoe dan? Eén ding is zeker: het wordt anders. Het is duidelijk dat er een verschuiving van third naar first party data plaatsvindt. Maar, no worries. Wij weten precies hoe we Google Analytics 4 voor je inrichten en zoveel mogelijk data rechtstreeks van je bezoekers verzamelen. En geloof ons: die data is goud waard. Hulp nodig bij de overstap? Wij helpen je graag.
Succesverhalen over digital analytics
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. We helpen je graag met digital analytics. Samen ontwikkelen we de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen jouw dromen na.
