+31402095090 sales en, Dutch +31407602060 technical support en, Dutch

B2B online marketing

Meer leads, klanten én omzet

Jij wilt jouw product of dienst onder de aandacht brengen. Een doel dat ook voor B2C marketing geldt. Het grootste verschil zit ‘m in de doelgroep. Je hebt niet te maken met individuele personen maar met bedrijven. En dat vraagt om een andere online marketing aanpak. No worries, wij helpen jou. Van analyse tot optimalisatie. Van prospect tot ambassadeur.

B2B online marketing | The DISTRIKT

Wie is jouw buyer persona?

Een zakelijke koper doet een aankoop op basis van ROI. Op basis van winstpotentie voor de organisatie waar hij of zij voor werkt dus. Een goede B2B online marketing strategie bevat áltijd een buyer persona. Wensen en eisen van je doelgroep vormen namelijk de basis. Weet jij wie jouw buyer persona is? Tijdens een strategische sessie onderzoeken we dit. We stellen je vragen als:

  • Wie neemt binnen de organisatie de beslissing om een aankoop te doen?
  • Welke factoren spelen mee in de beslissing tot het doen van een aankoop?
  • Tegen welke punten loopt mijn doelgroep aan? Welke uitdagingen hebben ze?
  • Waar bevindt mijn doelgroep zich? Denk aan netwerkkringen.
B2B online marketing | The DISTRIKT

Een heldere customer journey

Ook niet geheel onbelangrijk: de customer journey. Om B2B online marketing goed in te steken is het essentieel om te weten welke reis de klant aflegt van een organisatie die jouw organisatie nog niet kent naar een ambassadeur. We gaan na hoeveel contactmomenten er nodig zijn voordat de klant voor jou kiest, welke boodschap nodig is op welk moment en welk gedrag je doelgroep vertoont. Staat de customer journey? Dan gaan we aan de slag met allerlei andere online marketing aspecten zoals een webdesign, SEO, SEA en automation.

Online marketing uitbesteden

Onze road to success

Intake Aangenaam! We komen met elkaar in contact en maken kennis. Vervolgens sturen wij je een digitaal formulier toe die jij (binnen 5 minuten, no worries) invult. We vragen hierin naar je bedrijf, producten en/of diensten en concurrentie. Een goed begin is het halve werk. Kansenanalyse Tijdens de kansenanalyse gaan we de diepte in. Welke online kansen liggen er voor jouw bedrijf? We maken een grondige analyse van je website en brengen in kaart waar de kansen liggen op het gebied van SEO, SEA, social media, e-mail en marketplaces. En door! Strategische sessie Daarna is het tijd voor de strategische sessie. Tijdens deze sessie doorgronden we in één deel jouw specifieke casus. Dit doen we aan de hand van ons unieke canvas model. We behandelen onder andere je huidige bedrijfsstrategie, producten en diensten, doelstellingen en klantreis. Go-time Laten we van die prachtige plannen werkelijkheid maken. Onze specialisten gaan voor je aan de slag en je aanspreekpunt houdt je op de hoogte van de vorderingen. Zo kun jij je weer focussen op je core business. Het mooiste voordeel van online marketing uitbesteden. Optimaliseren De online wereld zit niet stil. Wij dus ook niet. Wij houden de trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en onze specialisten blijven je online marketing activiteiten continu optimaliseren. Middels wekelijkse updates en maandelijkse rapportages houden wij jou altijd op de hoogte. Are you in? Mooi. Wij ook. Neem contact met ons op. Onze specialisten ontwikkelen de juiste online marketing strategie, behalen je doelstellingen én overtreffen deze. Wedden?

Zij gingen je voor

Wij zijn er klaar voor.
Jij ook?
Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk 😉.
Wie ben je?