B2B online marketing
Meer leads, klanten én omzet
Jij wilt jouw product of dienst onder de aandacht brengen. Een doel dat ook voor B2C marketing geldt. Het grootste verschil zit ‘m in de doelgroep. Je hebt niet te maken met individuele personen maar met bedrijven. En dat vraagt om een andere online marketing aanpak. No worries, wij helpen jou. Van analyse tot optimalisatie. Van prospect tot ambassadeur.

Wie is jouw buyer persona?
Een zakelijke koper doet een aankoop op basis van ROI. Op basis van winstpotentie voor de organisatie waar hij of zij voor werkt dus. Een goede B2B online marketing strategie bevat áltijd een buyer persona. Wensen en eisen van je doelgroep vormen namelijk de basis. Weet jij wie jouw buyer persona is? Tijdens een strategische sessie onderzoeken we dit. We stellen je vragen als:
- Wie neemt binnen de organisatie de beslissing om een aankoop te doen?
- Welke factoren spelen mee in de beslissing tot het doen van een aankoop?
- Tegen welke punten loopt mijn doelgroep aan? Welke uitdagingen hebben ze?
- Waar bevindt mijn doelgroep zich? Denk aan netwerkkringen.

Een heldere customer journey
Ook niet geheel onbelangrijk: de customer journey. Om B2B online marketing goed in te steken is het essentieel om te weten welke reis de klant aflegt van een organisatie die jouw organisatie nog niet kent naar een ambassadeur. We gaan na hoeveel contactmomenten er nodig zijn voordat de klant voor jou kiest, welke boodschap nodig is op welk moment en welk gedrag je doelgroep vertoont. Staat de customer journey? Dan gaan we aan de slag met allerlei andere online marketing aspecten zoals een webdesign, SEO, SEA en automation.