Voor thought leadership, online zichtbaarheid én leadgeneratie
Content marketing. Dé manier om de aandacht van je doelgroep te grijpen en vast te houden. Tenminste, als er een sterk verhaal achter zit. Er zijn veel bedrijven die hals over kop aan content marketing beginnen. Doodzonde! Alleen met een doordacht plan is het een onwijs krachtig middel. Het zorgt voor thought leadership in jouw vakgebied. Perfect om complexe materie te versimpelen. Of een waardevol verhaal te vertellen. Wij helpen je die expert te worden. Ready? Go!
Maakt je zichtbaar in het oriëntatieproces van (potentiële) klanten
Trekt leads én conversies aan; goede content verhoogt je sales score
Vergroot je naamsbekendheid en versterkt de online vindbaarheid
Wat is content marketing?
Op een relevante en aantrekkelijke manier prospects en klanten de helpende hand en waardevolle informatie bieden. En dat zonder direct je product of dienst aan te prijzen. Je hoeft niet te pushen; je doelgroep komt naar jou toe. Dát is in essentie de betekenis van content marketing. Er zijn drie belangrijke basiselementen. Content, zoekmachine optimalisatie en media. De uitkomst is divers. Van social post tot pillar page. En van blog tot whitepaper. Het is aan jou. Maar eigenlijk aan je doelgroep.
Denk vanuit je doelgroep
En dus niet vanuit je product of dienst. Creëer waardevolle content waarin je doelgroep écht geïnteresseerd is. Alleen dan blijf je op het netvlies gebrand staan. Hoe? We got you. Wij zetten een ijzersterke strategie neer. En die begint bij een gedegen zoekwoordenonderzoek. Want als we weten waar je (potentiële) klanten naar op zoek zijn, laten wij ze bij jou terecht komen. En dan is het een kwestie van binnentikken. Zo verhoogt niet alleen je online zichtbaarheid. Ook je sales score.
De weg naar succesvolle content marketing
We verdrinken bijna in de zee die content heet. Blogje hier, whitepaper daar. De uitdaging is om daar met kop en schouders bovenuit te steken. Hoe je dat doet? We nemen je mee.
1. Analyseren
First things first. Want van random content wordt niemand blij. We beginnen we met een strategische sessie. Hierin nemen we zoal je missie, doelgroep en concurrentie onder de loep.
2. Strategie
Om de top van de zoekresultaten te bereiken zetten we een actieplan op. Inclusief zoekwoordenonderzoek, onderwerpen, benodigde content én media.
3. Monitoren
Maandelijks hebben we een meeting. Hierin bekijken we welke content het beste scoort. Ook laten we zien waar (meer) focus nodig is en welke content er binnenkort aankomt.
4. Optimaliseren
De beste blijven is een vak apart. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren én optimaliseren. Samen met of voor jou.
4. Optimaliseren
De beste blijven is een vak apart. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren én optimaliseren. Samen met of voor jou.
4. Optimaliseren
De beste blijven is een vak apart. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren én optimaliseren. Samen met of voor jou.
4. Optimaliseren
De beste blijven is een vak apart. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren én optimaliseren. Samen met of voor jou.
4. Optimaliseren
De beste blijven is een vak apart. Zodra je content is geplaatst, kun je niet zomaar achteroverleunen. Daarom blijven wij content creëren én optimaliseren. Samen met of voor jou.
Zij gingen je voor:
Wie ben je?
Are you in?
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van content marketing. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doestellingen en jagen samen jouw dromen na.
Kelly Jaspers
Eigenaar & online strateeg
Waarom content marketing ook waardevol is voor jouw bedrijf
Content marketing is een must. Ook voor jouw bedrijf. Want met de juiste teksten en visuals word je een autoriteit in jouw vakgebied. Hoe meer kwalitatieve content, hoe meer mensen je bedrijf leren kennen (en gaan vertrouwen).
Een ander voordeel van content marketing is dat het jouw website beter vindbaar maakt voor je doelgroep. Maak je content SEO-proof – met de juiste zoekwoorden, alt tags en meta data bijvoorbeeld – en Google beloont je met een plekje hoog in de zoekresultaten. En, ben je al overtuigd van content marketing?
Nog niet helemaal? Laten we het dan over leads hebben. Want met content die indruk maakt, interessant is én inspeelt op de behoefte van de doelgroep trek je leads aan. Uit die leads komen conversies. Je hebt weliswaar een lange adem nodig. Maar vertrouw ons, het is het wachten waard.
Nog eentje dan. Om het af te leren. Kick-ass content versterkt de relatie met je klant. Blijf inspelen op de behoefte van de doelgroep en je vergroot de kans dat ze terugkomen. Zo worden die klanten ambassadeurs van je merk.