Kennismaken
Research / Data / Insights

Conversie tracking

Meten van jouw online activiteiten

Doelstellingen behalen en optimaliseren.

Een advertentie zonder te weten hoe effectief deze eigenlijk is, kan zorgen voor onnodige kosten. Kosten die je natuurlijk liever investeert in andere relevante zaken. Daarom is het aan te raden al jouw online marketing activiteiten te meten. En dat doe je door middel van conversie tracking.

Letterlijke betekenis? Het bijhouden van conversies op jouw website. Een conversie is een waardevolle actie. Bijvoorbeeld het aanmelden voor een nieuwsbrief. Of een aankoop in een webshop. Dat noemen we ook wel ecommerce tracking. Maar ook het klikken op een call-to-action button kan een conversie zijn. Denk bijvoorbeeld aan micro-conversies: kleine conversies die bijdragen aan een groter doel.

Hoe meet je deze conversies? Met een stukje tracking code en een programma. Google Analytics is het meest bekende programma. Maar je kunt de effectiviteit van je advertenties ook meten in Google Ads (voorheen AdWords), of Facebook.

Het meten van gebeurtenissen en acties geeft inzicht in je huidige campagnes. Lopen deze goed? Worden jouw doelstellingen behaald? Of is er ruimte voor verbetering? Met conversie optimalisatie kunnen wij jouw advertenties en website relevanter maken voor bezoekers.

De voordelen

van conversie tracking
  • Je hebt inzicht in het rendement op investering (ROI)
  • Krijg inzichtelijk welke zoekwoorden, advertenties, advertentiegroepen en campagnes het meest waardevol zijn
Daag jij ons uit?

The DISTRIKT helpt je graag bij het meten en optimaliseren van conversies, zodat jij jouw doelstellingen behaalt!

Neem contact op
Meer weten over conversie tracking?
Geen probleem! Wij bellen je terug.