Email marketing. Hét krachtigste online marketingkanaal. Als je het goed inzet, tenminste. Het heeft namelijk oneindig veel mogelijkheden. Helaas wordt de kracht van e-mail nog vaak onderschat. Veel bedrijven versturen uitsluitend nieuwsbrieven. Zonder resultaten te meten of vervolgmails te sturen, dus. Een gemiste kans. Wil jij deze kans wél met beide handen aangrijpen?
Zorgt voor nieuwe én terugkerende websitebezoekers
Is kostenefficiënt en rendabel
Creëert persoonlijk en relevant contact
Versterkt de relatie met je (potentiële) klanten
Wat is email marketing?
Email marketing is een vorm van direct marketing. Dit betekent dat je gericht je doelgroep bereikt. Het is bovendien een laagdrempelige manier voor persoonlijk contact. Bestaande relaties of nieuwe contacten? Maakt niet uit. De kracht van email marketing ligt namelijk in segmentatie en personalisatie. Geen bulk-mailing, maar relevante content voor de ontvanger. Nieuwe klanten maken kennis met je bedrijf. En bestaande relaties? Die relatie versterk je met de juiste e-mails op het juiste moment.
De kracht van email marketing
Marketinginspanningen worden keer op keer bepaald aan de hand van effectiviteit en de ROI. Dit geldt niet anders voor email marketing. Met een ROI van 3800%(!) is dit de koning van alle marketingkanalen. Wat deze ROI inhoudt? Voor elke euro die je investeert, krijg je er 38 terug. Ka-ching! Dat is niet alles trouwens. Wist je dat 85% van de Nederlandse bevolking is ingeschreven voor minstens één nieuwsbrief? En 91% van de mensen dagelijks zijn of haar mail checkt? Kansen genoeg.
De weg naar succesvolle email marketing
Wil jij inspelen op het gevoel van je doelgroep? Interactie creëren? Verschillende doelgroepen onderscheiden? En meer omzet binnenharken? Hell yeah. Ons e-mail marketing bureau helpt je. En dat doen we zó.
1. Analyseren
Let’s start at thebeginning. En dat is een strategische emailsessie. We bespreken je huidige email werkzaamheden, brengen je doelgroepen in kaart, komen achter je doelen en bekijken samen de mogelijkheden.
2. Plan van aanpak
We vatten onze plannen samen in een email marketing plan. Hierin omschrijven we wat we precies gaan doen en op welke KPI’s we gaan sturen. Vervolgens gaan onze email specialisten aan de slag met flitsende content.
3. Implementeren
Die mooie plannen gaan we implementeren. Onze email specialist richt je Spotler account van A tot Z in en onze designer maakt de eerste templates. Natuurlijk geheel passend bij jouw huisstijl en identiteit. En door!
4. Inrichten
Vervolgens gaan we los met het inrichten van de campagnes. We selecteren de doelgroep, triggers en (eventuele) vervolgstappen. Natuurlijk nemen we de mogelijkheden qua automatisering mee. Want dat is de toekomst.
5. Testen
Doe de test! Worden alle email flows goed doorlopen? Komen de afbeeldingen en linkjes (inclusief UTM tags) goed door? En zijn we helemaal tevreden over het eindresultaat? Voor minder doen we het niet. Go-time!
6. We zijn live!
Ready? Set? Go! Tijd om die campagnes live te knallen. Leads binnen te harken. Interactie te creëren. De doelgroep te prikkelen. En misschien wel het allerbelangrijkste: de resultaten te analyseren. Want meten is weten.
7. Optimaliseren
Onze email specialisten blijven je campagnes doorlopen optimaliseren. Wat scoort het beste op basis van de A/B testen? Kunnen we de doelgroep verder segmenteren? We halen het maximale rendement uit je campagnes.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
8. Evalueren
Tijdens het email marketing traject houden we je continu op de hoogte van de behaalde resultaten. Dit doen we door middel van wekelijkse updates en maandelijkse rapportages. Zo ben én blijf je altijd op de hoogte.
Mooi. Ons wel bellen. Of mailen natuurlijk. Graag helpen we je verder op het gebied van e-mail marketing. We ontwikkelen de juiste strategie, behalen doelstellingen en jagen samen jouw dromen na.
Kelly Jaspers
Eigenaar & online strateeg
De basics van sterke email marketing
Onze ervaring leert dat email marketing ontzettend goed werkt. Mits het juist is ingestoken, tenminste. De meerwaarde van een nieuwsbrief? Relevante branding voor je merk. Meetbaarheid. En kwalitatief goede content delen. Maar er zijn wél een aantal basics die je in je achterhoofd moet houden. Allereerst: bedenk een goede onderwerpregel. Eentje die uitnodigt en verleidt. Prikkel de nieuwsgierigheid, geef de urgentie van je bericht aan, biedt meerwaarde of speel in op emotie met gevoelswoorden en leestekens.
Een ander belangrijk punt wat veel bedrijven nog fout doen: zet de belangrijkste info linksboven. Daar beginnen we namelijk met lezen (hallo westers schrift). Zorg daarbij voor korte maar krachtige teksten. Uit onderzoek blijkt dat mensen regelmatig op een CTA knop in nieuwsbrieven klikken. Let’s go dus: zet duidelijke CTA’s in je nieuwsbrief. Maar overdrijf niet. Kwaliteit boven kwantiteit. Last but not least: zorg voor een goede verhouding van afbeeldingen en tekst. Geen afbeeldingen? Dat is een no-go.