Kennismaken
Online Marketing

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Organische vindbaarheid

Hoog staan in Google, wie wil dit nou niet?

Met SEO, ook wel Search Engine Optimization genoemd, zorg je ervoor dat jouw website beter vindbaar is in de zoekmachine. Hiervoor moet jouw website aan een aantal punten voldoen. De techniek van de website moet in orde zijn, de content moet SEO-proof geschreven zijn en jouw website moet online autoriteit hebben.

Search Engine Optimization is een onderdeel van zoekmachine marketing waardoor je hoger in Google kunt ranken als je het goed inzet. Want je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar als deze onvindbaar is in de zoekmachines heb je er niets aan.

Zoekmachine optimalisatie is de Nederlandse benaming voor Search Engine Optimization (SEO). Het doel van zoekmachine optimalisatie is om jouw website hoger te laten scoren in Google. Hierdoor trek je meer bezoekers naar jouw website. Het zou voor iedere website-eigenaar een onderdeel moeten zijn van de online strategie.

Het behalen van deze hogere posities in Google wordt gerealiseerd door de website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en offsite rankingfactoren. Deze drie facetten bepalen voor Google hoe sterk jouw domein is. Het ultieme doel is om door de hogere positie in Google, meer verkeer naar de website te trekken en zo meer conversies te genereren.

Dagelijks worden er ruim 50 miljoen zoekopdrachten in zoekmachines uitgevoerd. Ruim 70% van de zoekmachine gebruikers klikt op de organische resultaten, waarvan 40% klikt op de website die op de eerste positie staat vermeldt. Sta jij daar niet? Dan loop je dus veel potentiële klanten mis.

Met een gedetailleerde strategie en plan van aanpak gaan we voor jou een hoge positie in de zoekmachine bemachtigen. Daarnaast zijn er tegenwoordig enkele quick-wins die al snel zorgen voor een beter resultaat. Benieuwd? Neem dan contact op.

Google fungeert als een van de grootste informatiebronnen wereldwijd. Iedere dag worden er in Nederland alleen al circa 50 miljoen zoekopdrachten ingevoerd in Google. Daarnaast zijn er nog meer redenen om dit middel in te zetten:

  • 90% van online zoekers bekijkt alleen de eerste pagina van de resultaten
  • 75% van online zoekers kijkt alleen naar de top 5 resultaten
  • 40% van al het organisch verkeer bekijkt eerst het eerste resultaat
De weg naar hoog in Google
1

Tijdens een intake gesprek met onze online strategen worden jouw doelstelling op het gebied van online marketing geïnventariseerd. Zodra zoekmachine optimalisatie onderdeel is van de online strategie, starten wij met een grondige analyse van de huidige situatie.

2

Na het intake gesprek starten wij direct met de analyse van de huidige situatie. Deze analyse bevat een websitescan en zoekwoordenanalyse. Aan de hand van deze analyse stellen wij een gedetailleerd rapport op met haalbaarheid, prognose en strategie. Dit komen wij vervolgens presenteren en na akkoord, gaan we door met de volgende stap.

3

De techniek van de website is het fundament van goede vindbaarheid. Wij analyseren jouw website op basis van alle richtlijnen van Google. Afhankelijk van de resultaten, wordt een adviesplan opgesteld om de techniek van de website voor de zoekmachine te optimaliseren. Onze developers kunnen deze zaken direct oppakken of jouw huidige webbouwer voert de optimalisaties door.

4

De volgende stap is het optimaliseren van de aanwezige content op de website. Op basis van afgesproken keywords (zoekwoorden), zullen wij jouw websiteteksten optimaliseren om op termijn die nummer één positie te kunnen claimen.

5

Als de techniek en de teksten volledig zijn geoptimaliseerd, gaan we kijken hoe we uit het aantal websitebezoekers zoveel mogelijk aanvragen of bestellingen kunnen krijgen. Hierbij kijken we onder andere naar de gebruiksvriendelijkheid van jouw website.

6

Zoekmachine optimalisatie is geen eenmalig proces. Google en de concurrentie zit niet stil, dus we moeten blijven optimaliseren om hoog in Google te blijven staan. Maandelijks blijven we optimalisaties uitvoeren om de resultaten op het gebied van techniek, content en linkbuilding te blijven verbeteren of vast te houden.

De voordelen

van goede SEO
  • Een hogere positie zorgt voor meer gratis kliks en websitebezoekers
  • Je website of webshop wordt gezien als betrouwbaar
  • Je werkt aan de domeinsterkte van je website
  • Het effect van je werk is duurzaam en langdurig
Daag jij ons uit?

Onze SEO specialisten maken graag een analyse van jouw specifieke situatie. Neem contact met ons op en wij zullen je verrassen met onze aanpak! Samen komen we tot een optimaal resultaat in Google.

Neem contact op
Meer weten over SEO?
Geen probleem! Wij bellen je terug.